nl +31652203171 info@benbdolcefarniente.com Contrada Pluviano 32, 65017 Penne, Abruzzo

Nieuwsbrief 33, aug.2020

Na een paar stille maanden hebben we vanaf half juni gelukkig toch weer gasten mogen ontvangen. Momenteel zijn zelfs al onze kamers bezet en krijgen we veel last-minute aanvragen!! En wat zijn we daar blij mee; we kunnen eindelijk “ons ding” weer doen. We genieten van alle reuring in en om onze B&B 😊.  ’s Ochtends weer op tijd opstaan om onze gasten te voorzien van ons overheerlijk vers ontbijt. Bananenbrood, worteltaart, ricotto cheesecake, scones en/of crostata bakken om als extra’tje bij het ontbijt te serveren. Marcel mocht eindelijk weer sinaasappels persen; ja, je zal het niet geloven maar dat had hij echt gemist 😉.

Vlak voor het vertrek van onze gasten vragen wij hen hoe zij hun vakantie hadden ervaren. Hierin zijn ze allemaal unaniem: ze hebben een heerlijke vakantie gehad en ze hebben zich zeker niet onveilig gevoeld. En met de kleine beperkingen die er zijn (o.a. mondkapjesplicht in openbare ruimtes) was het hen dus 100% meegevallen. Ze zijn absoluut heel blij dat ze toch de stap hadden gewaagd en hebben met volle teugen genoten van hun vakantie.

In juni hebben we onze eerste e-mountainbiketocht van dit jaar met gasten gemaakt. Wolftour, een touroperator in Penne, die sinds eind vorig jaar e-mountainbikes verhuurt. Aangezien het bij ons in de omgeving ook prachtig is, gaan we nu niet meer helemaal naar Popoli om te fietsen, maar vertrekken we vanuit het centrum van Penne voor een mooie fietstocht. Vanuit Penne fietsen we langs het meer van Penne en gaan we vervolgens richting Farindola. Het is afentoe flink klimmen, maar met wat ondersteuning is dat voor niemand een probleem. We fietsen onder Farindola langs richting waterval Vitello d’oro. In de winter en de lente stort het water van 28 meter hoogte naar beneden; helaas stond hij nu droog. Twee jongedames hadden het zo warm dat ze een duik/plons hebben gemaakt in het poeltje bij de waterval; dat was heel koud, maar ook heel verfrissend. Vanaf de waterval zijn we naar La Spiaggetta gefietst voor een heerlijke Abruzzese lunch. Maar eerst een lekker koud biertje om de ergste dorst te lessen; wat smaakt een biertje dan toch goed… De borden en schalen gingen allemaal leeg weer terug, wat betekent dat we met z’n allen hebben zitten smullen. De laatste 15 km moest alleen ook nog worden gefietst, dus na deze culinaire stop, sprongen we weer op onze fiets en gingen we richting Penne. De fietsen werden ingeleverd en de mensen met eigen fiets gingen gelijk door naar de B&B. Moe maar voldaan, gingen de voetjes daar omhoog ….

Onze gasten weten dit jaar prima hun weg te vinden naar de typisch Abruzzese trabocchi. Dit zijn vissersplatforms in zee, gemaakt van hout. Er steken lange houten armen uit het platform, waaraan vroeger de netten werden gehangen. Deze trabocchi worden niet meer gebruikt in hun oude functie; veel zijn omgebouwd tot restaurant, waar je overheerlijke vis kan eten. Niet à la carte, maar een verrassingsmenu van antipasti tot dolci. Smullen geblazen dus.

Dit jaar zijn we voor de eerste keer naar een klein wijnhuis vlakbij Penne geweest voor een wijnproeverij. Het wijnhuis heet Tenuta de Melis en het is een klein familiebedrijf. De dochter, die best goed Engels sprak, deed de rondleiding en de proeverij. De hapjes die bij de wijnen werden gepresenteerd, waren gemaakt door haar vader: salami, prosciutto, foccaccia met pompoenpitten. Echt verrukkelijk allemaal en de sfeer was super, dus we gaan hier zeker nog een keer terug.

De pizza-oven is dit seizoen al een aantal keer opgestookt. Onze pizza-avonden staan altijd garant voor veel gezelligheid en lekkere, zelfgemaakte pizza’s eten. Het deeg maken we dit jaar van een ander soort bloem dan voorgaande jaren en met semi girasole olio i.p.v. olijfolie en dat blijkt een goede keus. Het deeg rijst onder de theedoek vandaan!! en de pizzabodem smaakt echt prima. Alle gasten komen aan de beurt om zelf een pizza te maken, die we vervolgens met elkaar opeten. Iedereen maakt wat hij/zij zelf lekker vind en eerlijk gezegd: de pizza’s zijn altijd allemaal even lekker.

In deze vreemde tijden pakken we alle mogelijkheden aan om op een goedkope manier onze B&B onder de aandacht te brengen. Rianne Janssen, beheerder van de Facebookpagina’s Italiëliefhebbers en Accommodaties van Italiëliefhebbers, heeft diverse acties voor ons accommodatie-eigenaren aangeboden. Wij hebben daarop gereageerd en zo kregen wij een gratis vermelding in het zomernummer van Il Giornale en staan we een jaar lang gratis op Dolcevia.com. Op een andere Facebook pagina zagen we een oproep voor Nederlanders in het buitenland, die uit de buurt van Den Haag kwamen. Ook daarop hebben we gereageerd en zo stonden we in de Haagse editie van De Telegraaf.  Via weer een andere oproep op Facebook zijn we nu al 3x op Radio West geweest (studio Haagsche Bluf); de eerste keer was dat best spannend, maar de derde keer was het gewoon leuk 😊.  Allemaal mogelijkheden die onze B& B nog bekender maken.

Dit jaar hadden we, begin juli, eigenlijk al een soort van opgegeven, maar tegen alle verwachtingen in krijgen we momenteel veel last-minute boekingen binnen; echt superfijn!
Net als andere jaren ontvangen we in augustus weer Italianen, die onze B&B mede dankzij het hoge cijfer op Booking.com ook goed kunnen vinden.
Wij zijn enorm blij met alle gasten die komen en we proberen hen zoveel mogelijk in de watten te leggen. Natuurlijk hopen wij, dat als zij aan het einde van hun vakantie met een tevreden en voldaan gevoel naar NL gaan, eenmaal thuis vertellen hoe geweldig ze het bij ons hebben gehad, want mond-op-mond reclame blijft natuurlijk altijd de beste reclame die er is.